اهمیت جهاد تبیین در وظیفه خطیر معلمان |
کد مقاله : 1135-CNF |
نویسندگان |
مریم رضائی *1، آرش رضائی2 1دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران 2حوزه علمیه قم |
چکیده مقاله |
رهبر معظم انقلاب اسلامی، بارها به مسئله تبیین اشاره کردند وجهاد تبیین را فریضه ی قطعی و فوری دانستند.هدف از این مقاله بررسی وظیفه ی معلمان درجهاد تبیین است. گردآوری این اطلاعات از روش کتابخانه ای میباشد. دشمن با تهاجم فرهنگی، آمیختگی حق و باطل وتحریف واقعیت ها، ذهن ها را هدف گرفته است.معلمان باید دشمن را بشناسند و روش او را بدانند،آنها نقش قابل توجهای در هدایتگری و رشد همه جانبهی دانشآموزان دارند و بعد از انبیاء، وارثان تعلیم و تربیت افراد هستند.تبیین و بیان حقایق یکی از اصلی ترین رسالت اولیای الهی بود،آنهامطالب را به گونه ای بیان میکردند که متشابهاتی باقی نماند تا راه هر نوع سوء استفاده ای راببندند.نظام آموزشی،مهمترین رکن توسعه و پیشرفت جامعه است.معلمان به عنوان اصلی ترین عنصر نظام آموزشی شناخته میشوند،آنها میتوانند دانش آموزانی تربیت کنند که آینده کشور را به دست میگیرند.در نظام آموزشی جامعه ی اسلامی،معلم باید ارزش ها و فرهنگ ها را به خوبی بشناسد و در توسعه ی آنها و رسیدن به آرمان ها کوشاباشد.معلمان باید به خوبی دشمن را بشناسند وبا روشنگری و آگاهیدادن به دانشآموزان در برابر تحریفها،به شناخت واقعیتها،حفظ هویت و فرهنگ ملی کمک کنند وبستری مناسب برای رشد همه جانبه ی دانش آموزان فراهم آورند. |
کلیدواژه ها |
جهادتبیین،روشنگری،معلمان،تعلیم و تربیت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |