بررسینقشمعلماندرجهادتبیین |
کد مقاله : 1122-CNF |
نویسندگان |
رضا سراقی * گروهعلومتربیتی،دانشگاهفرهنگیان،پردیسشهیدمقصودی،همدان |
چکیده مقاله |
موضوع تحقیق حاضر برسی نقش معلمان و دانشجو معلمان در جهاد تبیین است که لازمه ی ضروری جامعه امروزی ماست . تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن برای رسیدن به خود باوری و شکوفایی استعداد های کشور و مردم استفاده از تبیین حقایق درباره دستاورد های انقلاب در زمینه های علمی ، اقتصادی ، اجتماعی و ... است. در این تحقیق معلمان استان همدان را بعنوان نمونه از کل معلمان کشور برگزیده ایم و با برسی کلاس های درس و کنفرانس های آن ها در انجمن های اولیا مدرسه و همایش های مردمی با پر کردن چک لیستی که تهیه کرده ایم به نتایج و میزان آشنایی معلمان با نقش آنها در جهاد تبیین رسیده ایم. به این نتیجه رسیده ایم که اکثراً معلمان با جهاد تبیین آشنایی نسبی دارند ولی به سبب شرایط و سطح فکر و درک مردم در بعضی نقاط تبیین در حد عالی و در بعضی نقاط دیگر کمتر دیده می شود و نیاز به بهبود و توسعه دارد. بنابراین پیشنهاد دادیم که برنامه هایی مرتبط با دستاورد های انقلاب در زمینه های مختلف در برنامه درسی و زندگی روز مره مردم گنجانده شود. |
کلیدواژه ها |
جهاد،جهادتبیین،معلمان،انقلاباسلامی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |