بررسی مولفه های جهاد تبیین..
کد مقاله : 1119-CNF
نویسندگان
نرجس میر شکاری *1، Saeideh Jahani2
1دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا یزد
2پردیس فرهنگیان فاطمه الزهرا یزد
چکیده مقاله
چکیده
براى اکتشاف اصول تربیت دینى باید به چگونگى ارتباط آنها با خاستگاه‏شان یعنى دین توجه لازم نمود. مقایسه‏اى اجمالى بین نحوه‏ى اکتشاف و مبانى دریافت اصول در تربیت ـ که ریشه در مناسبات عرفى انسان‏ها با یکدیگر در رفتارهاى اجتماعى دارد ـ ما را به این امر رهنمون مى‏سازد که هر گونه انتساب مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه‏ى تربیت دینى، باید همراه با پشتوانه‏ى کافى از تصریحات موجود در متن دین و یا ملاک‏هاى واضح براى درک از آن تصریحات و ظواهر باشد. در نظام تربیت دینى، همان طور که از تصریحات و ظواهر موجود در متون اصیل دینى (مانند آیات و روایات در اسلام) اقدام به اخذ اهداف و آگاهى از رویکرد دین به انسان و دریافت روش‏هاى گوناگون مى‏کنیم، منبعِ کشف و اخذ اصول نیز باید همان تصریحات موجود در متون دینى باشد. باید توجه داشت که وجود گرایش دینی در کودکان غیر قابل انکار است آنها سرشت خداجو دارند
کلیدواژه ها
کلید واژگان : تعلیم ؛ اسلام ؛ تعلیم و تربیت ؛ جهاد ؛ مؤلفه .
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر