عنوان مقاله: بررسی نقش دانشجو معلمان در جهاد تبیین(مطالعه موردی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کردستان
کد مقاله : 1094-CNF
نویسندگان
علی اصغر حسینی *
هیئت علمی دانشکاه فرهنگیان کردستان
چکیده مقاله
مقاله حاضر خلاصه پژوهش میدانی در باره بررسی نقش مؤثر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در مسأله مهم جهاد تبیین می باشد که با هدف دستیابی به این نقش دانشجویی وبا جامعه آماری2150دانشجومعلم وحجم نمونه 322 دانشجو در سال تحصیلی 1401/1400وبه روش تحقیق توصیفی وبا ابزار پرسشنامه صورت گرفت که ضمن بیان مفاهیم ومتغیرهای تحقیق، داده های حاصل از پژوهش، نشان دهنده آن بود که بیش از 86درصد دانشجو معلمان فقط با مفهوم ساده«جهاد تبیین» آشنا هستند وعلاوه بر آن بیش از 73درصد از آنها به ضرورت توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مبحث«جهاد تبیین» معتقد بودند.اما عدم آموزش کافی ونبود متولی در امر«جهاد تبیین» موجب شده که در مقابل هجمه گسترده دشمن در «جنگ ادراکی» و«جنگ ترکیبی»ناتوان ونا کارآمد باشند و70درصد پرسش شوندگان از عدم تبیین صحیح این جهاد عظیم توسط مدیران فرهنگی دانشگاه واساتید، گلایه مند بوده ومعتقدند که می بایست جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در این امر مهم باید با برنامه ریزی دقیق، آموزش صحیح ونظارت درست بر حسن اجرای آن توسط دانشجو معلمان صورت پذیرد
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی: جهاد تبیین، دانشجو معلمان، مصادیق جهاد تبیین، الزامات جهادتبیین
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی