رابطه دوسویه معلم و جهاد تبیین
کد مقاله : 1084-CNF
نویسندگان
ساینا مرتضوی *1، نسرین فتحی2، مهسا عزتی3
1دانشجو معلم رشته مشاوره دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا تبریز
2دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان تبریز رشته آموزش ادبیات فارسی
3دانشجو معلم رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان استان اذربایجان شرقی
چکیده مقاله
نظام آموزشی بهترین بستر برای تحول و آگاهی است. در جهان امروز با تاخت و تاز تکنولوژی نسل جوان با هجوم انبوهی از مطالب که صدق و کذب آن روشن نیست مواجه هستند.لازمه عملی شدن اهداف ، اقناع فکری و قلبی نسبت به آن هدف است و مهم ترین مانع برای برای تحقق اهداف وجود شبهات و پرسش هایی نسبت به مبانی آن هدف است. جهاد تبیین در این عرصه معنی پیدا میکند. یکی از مهم ترین عنصرهای تاثیرگذار در جامعه معلم می باشد که با در اختیار داشتن فضای مدرسه می تواند تحول های عظیمی ایجاد کند و دانش اموزان را برای مقابله با جنگ نرم آماده کند. معلم آگاه همچون چراغی هدایت گر در مسیر تاریکی ها به شمار می رود. بنابراین معلم باید نسبت به مسائل روز احساس تکلیف و کنش داشته باشد تا جامعه را به مسیر اصلی و حقیقی خود باز گرداند. در این مقاله به تعریف دقیق جهاد و تبیین و نقش دانشجومعلمان در جهاد تبیین به عنوان معلمان آینده و افراد تاثیرگذار بر جامعه می پردازیم.
کلیدواژه ها
جهادتبیین ، معلم ، نظام آموزشی ، تبیین ، جهاد
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر