بررسی نقش دانشجو معلمان در جهاد تبیین از دیدگاه اساتید و دانشجو معلمان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا |
کد مقاله : 1013-CNF |
نویسندگان |
عبدالرضا شیرکوند *1، ناصر شیرکوند2، ملیحه شه دوست2، فاطمه ممیزی3، پرند شیرکوند4 1دانشکده علوم تربیتی . دانشگاه فرهنگیان.پردیس زینبیه شهرستان پیشوا 2دانشگاه فرهنگیان . پردیس زینبیه شهرستان پیشوا 3علوم تربیتی . دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا 4علوم تربیتی و دانشگاه فرهنگیان . پردیس زینبیه شهرستان پیشوا |
چکیده مقاله |
جهاد تبیین یکی از مهمترین فرامین مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر و یک جبهه مهم فرهنگی است که باید همه مسئولان و مردم برای تحقق آن تلاش کنند . این پژوهش با هدف بررسی نقش دانشجو معلمان در جهاد تبیین از دیدگاه اساتیدو دانشجو معلمان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا در سال تحصیلی 1402 - 1401 انجام شده و از نظر هدف کاربردی ، از نظر روش توصیفی - تحلیلی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها ، زمینه یابی می باشد.جامعه ی آماری شامل رئیس،معاونین،اساتید ودانشجو معلّمان مقطع کارشناسی رشته های آموزش ابتدایی،راهنمایی و مشاوره،امورتربیتی،ادبیات و الهیات به تعداد 1822 نفر بوده و روش نمونه گیری از نوع تصادفی خوشه ای وحجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 317 نفر انتخاب گردید . ابزار پژوهش پرسش نامه محقق ساخته با 40 سوال بوده که روایی ظاهری و محتوایی آن به وسیله ی پانل متخصصین وکارشناسان تایید و پایایی با کمک آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد . یافته ها نشان دادند که در بین اقدامات هشت گانه دانشجو معلمان ، تشویق و ترغیب دانش آموزان به مطالعه و تبیین زندگی شهدای معلم و دانش آموز با رتبه ی 32/17 بیشترین تاثیر و شفاف سازی وضعیت فعلی جامعه برای دانش آموزان با رتبه ی 38/9 کمترین تاثیر را بر تحقق و اجرای عملی جهاد تبیین در مدارس دارندو سایر اقدامات با قرار گرفتن در رتبه ی دوم تا هفتم از تاثیر بالا و بسزایی بر تحقق و اجرای عملی جهاد تبیین توسط دانشجو معلمان ، برخوردار هستند |
کلیدواژه ها |
جهاد تبیین ، دانشجو معلمان ، آموزش و پرورش ، دانش آموزان ، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |